SCHUMANN Dichterliebe

Dichterliebe, 'A Poet's Love' (composed 1840), is the best-known song cycle of Robert Schumann (Op. 48). The texts for the 16 songs come from the Lyrisches Intermezzo of Heinrich Heine, composed 1822–1823, published as part of the poet's Das Buch der Lieder. Following the song-cycles of Franz Schubert (Die schöne Müllerin and Winterreise), those of Schumann constitute part of the central core of the genre in musical literature.

WIKIPEDIA


Transcription by Andrew Parker on cd The Singing Oboe 
on the MSR Records label. Alan Huckleberry on piano...





VIDEO: Schumann's wonderful song-cycle given a beautiful performance by Klara Kolonits accompanied by Daniel Dinyes at the 2013 Indian Summer in Levoca Festival. The songs are: Im wunderschönen Monat Mai - Aus meinen Tränen spriessen - Die Rose, die Lilie -Wenn ich in deine Augen seh'- Ich will meine Seele tauchen - Im Rhein, im heiligen Strome - Ich grolle nicht - Und wüssten's die Blumen - Das ist ein Flöten und Geigen - Hör' ich das Liedchen Klagen - Ein Jüngling liebt ein Mädchen - Am leuchtenden Sommermorgen - Ich hab' im Traum geweinet - Allnächtlich im Traume - Aus alten Märchen winkt es - Die alten, bösen Lieder.

Popular Posts